Velkommen til Kirstens Blog

Butikken 'Kirstens Quilt' ligger på Møllehøjgård, lige uden for Hedehusene.

Her skriver jeg om patchwork og quilt, og hvad der sker i butikken.

søndag den 14. november 2010

Houston - del 2

Jeg havde de bedste intentioner om at opdatere min blog dagligt, mens jeg var i Houston. Desværre gik det ikke helt som planlagt. Men jeg vil stadig gerne fortælle historien, så derfor kommer den drypvis herefter.

QuiltMarket i Houston er verdens største for professionelle indkøb til Quilt og patchwork. Der er ca. 650 udstillere - lige fra små virksomheder, der fx sælger egne mønstre mv til store grossister der har stande på flere hundrede kvadratmeter. Alle de store stoffabrikanter er der selvfølgelig også. Messen besøges normalt af ca. 20.000 butiksejere, så det er kæmpestort! Det vi ser på messen er næsten kun prøver, der er meget få ting, man kan købe og tage med hjem. Det meste bliver sendt, og noget bliver først produceret til næste forår eller sommer. Jeg har da set nogle julekollektionener for 2011, men det er lidt svært at forholde sig til allerede nu, lad os lige komme forbi julen 2010 først.

Der er sat en fin udstilling op, og den bliver faktisk udvidet weekenden efter - her er der Quilt Festival med adgang for alle. Festival besøges af 60.000-70.000 gæster hvert år.

Men mit fokus er jo ikke udstillingen (selv om jeg sniger mig ind og kigger en gang i mellem). Jeg bruger tiden på at finde nye, spændende ting til butikken, og det er faktisk hårdt arbejde! Der er meget at vælge mellem, og hvordan finder jeg nu det helt rigtige til mine kunder?

En mulighed er at deltage i 'sample spree'. På 'Sample Spree' får butiksejerne mulighed for at købe fx stofprøver fra nogle af de nye kollektioner, så vi kan nå at sy prøver, så de er klar, når stofferne kommer i butikken. Sample Spree er et stort tilløbsstykke - jeg så de første i køen allerede omkring kl 16, selv om dørerne først åbnes kl. 20!

Så min fredag sluttede med indkøb på Sample Spree. Jeg var tilbage på hotellet omkring kl. 22:30, men så var jeg også godt træt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar