Velkommen til Kirstens Blog

Butikken 'Kirstens Quilt' ligger på Møllehøjgård, lige uden for Hedehusene.

Her skriver jeg om patchwork og quilt, og hvad der sker i butikken.

mandag den 18. juli 2011

Jeg har lavet en taske!

Sommervejret indbyder vist mest til indendørs sysler for tiden, og lige nu er jeg da også ret produktiv.

Jeg har fået en taske færdig. Den er ret stor - der er plads til mit skæreunderlag (dvs. den er ca. 63x45 cm). Jeg har brugt panelstof fra Kona Bay til de midsterste udvendige lommer, og for at fastholde det asiatiske tema har jeg brugt bordeaux stof med japanske skrifttegn til sidelommerne.

Selve tasken er syet i sort hør, og der er brugt Soft & Stable som 'mellemfoer' - det giver tasken en god stabilitet, så den ikke 'falder sammen', samtidig beskytter det indholdet godt.

Jeg har foret tasken med stof med gheishaer (igen, for at holde stilen), og kantet de indvendige lommer med stoffet med skrifttegnene. Og så har jeg virkelig bevæget mig ud af min komfortzone, og sat en meget klar gulgrøn kant øverst.



Så nu er jeg helt klar til at tage på kursus (eller ferie), her er plads til det hele.

MVH
Kirsten

4 kommentarer:

  1. smuk taske i flotte stoffer :-)

    SvarSlet
  2. Den er da godt nok smart.....Inge

    SvarSlet
  3. Hold da op den er flot, og nyttig. Det er en meget god måde, at bruge et panel motiv på. ♥♥♥

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig godt ud, og tasker kan man ikke få for mange af

    SvarSlet