Velkommen til Kirstens Blog

Butikken 'Kirstens Quilt' ligger på Møllehøjgård, lige uden for Hedehusene.

Her skriver jeg om patchwork og quilt, og hvad der sker i butikken.

søndag den 3. oktober 2010

Taske

I denne uge er 'Texture Magic' kommet hjem til butikken. Det er en slags 'krympestof', som sys på 'almindeligt' stof (med eller ugen mellemfoer), og derefter dampes med et varmt dampstrygejern. Så kymper 'krympestoffet' ca. 30%, og giver en fin struktur i det færdige stof.

Sammen med stoffet kom der nogle taskemønstre, så jeg brugte lørdag eftermiddag og aften på at lave en taske:


Øverst den færdige taske (den måler ca. 30 x 27 cm), og nederst stoffet i nærmere detaljer.

Det gik faktisk ret let - jeg begyndte omkring kl 16, og var færdig sidst på aftenen. Og så er det en taske, jeg har lyst til at bruge.

Der er mange andre muligheder med 'Texture Magic', så mon ikke der kommer nogle flere eksempler på bloggen i den nærmeste fremtid.

1 kommentar:

  1. Hvor er den smart...jeg har også købt texture magic men ikke haft lejlighed til at afprøve det endnu....men glæder mig til det.

    SvarSlet